Sunday, October 21, 2012

Comedy Cluj 2012 - Palmares & Bilanț


Cel mai bun film: Un cuento chino (Chinese Take Away)
Cea mai bună regie: Tanya Wexler, Hysteria
Cel mai sub scenariu: Killing Bono
Cea mai bună actriță: Ke Shi, UFO in Her Eyes

Cel mai bun scurtmetraj studenţesc: Până când moartea ne va despărţi (Argentina), regia: Carolina Carrilo
Premiul de excelenţă: Horaţiu Mălăele
Premiul publicului: Tom Sawyer 


”Un cuento chino”

Filmele premiate mai rulează în seara aceasta la Cinema Victoria, deci puteți să le mai prindeți dacă le-ați pierdut. Eu unul nu sunt foarte mulțumit de palmares, dar sunt mulțumit de filmele din festival per ansamblu, atât cele din competiție, cât și din afara ei. Parcă interesul clujenilor a fost mai mic față de anul trecut, însă, poate și din cauza vremii, poate și fiindcă anul trecut am văzut eu mai puține filme, pe care le-am selectat mai din timp. Oricum, ca de obicei, sperăm ca la anul să fie mai bine!

Câteva review-uri extra scurte ale altor filme pe care le-am văzut

”Der Sandmann”

Absurdistan - unul dintre cele mai conflictuale filme pe care le-am văzut - inegal, inconsistent, dar merită o privire. De la tipul care a făcut și ”Baikonur”. 

Cherry - movies are bad at science; this one tries to be better; fails; has interesting love triangle, on the other hand.

Conozca la cabeza de Juan Perez - o poveste cu clovni, magicieni, organizații secrete și o ghilotină. O comedie mexicană absurdă destul de amuzantă, dar nu mai mult de atât.

Eddie: The Sleepwalking Cannibal - un film despre un pictor care folosește un mut somnambul canibal pentru a găsi inspirație pentru tablourile sale. Cel mai mare păcat al filmului este că nu ne arată aproape nimic - gore-ul este minimal, iar picturile așa-zis geniale sunt tot timpul în afara cadrului.

Der Sandmann - idee excelentă, scenariu foarte bun, păcat că nu este pus în scenă de un regizor mai talentat. Oricum, a fost cel mai bun film pe care l-am văzut în ultimele zile ale festivalului și numai bun ca încheiere. 


 

No comments: