Thursday, May 30, 2013

TIFF 2013 - Preambul


Nu am fost foarte activ pe blog în ultima vreme, dar sper să scriu ceva mai mult în perioada TIFF-ului. Obiectivele mele pe anul acesta sunt ceva mai modeste decât de obicei: să văd toate filmele din competiție și trei-patru pelicule „proaspete” de la Berlin 2013 (Gloria, Vic & Flo... etc.), plus ce se mai nimerește să-mi intre în cale. 

Bineînțeles, sunt filme pe care le-am văzut deja și nu ezit să fac câteva recomandări celor interesați:

Carlos - epica miniserie a lui Olivier Assayas (omagiat în secțiunea 3x3) va fi proiectata integral într-o proiecție-maraton - my micro review

Laurence Anyways - superba (deși lunga) cronică a unei neconvenționale povești de dragoste, regizată de Xavier Dolan, cu Melvin Poupaud în mare formă - my review

"Laurence Anyways"

No - cel mai bun film nominalizat anul acesta pentru Cel mai bun film străin la Oscar-uri și probabil unul dintre cele mai bune filme despre o campanie publicitară politică - my review

Kon-Tiki - o aventură norvegiană în Pacific, a cărei proiecție în aer liber în Piața Unirii va face cu siguranță filmul să pară larger than life (chiar dacă în realitate nu este) - my review

Samsara - from the makers of ”Baraka”... the same thing all over again... so if that's your thing - great! - my pithy review

Searching for Sugar Man - mie mi-a plăcut mai mult muzica și personalitatea lui Rodriguez decât filmul propriu-zis, dar este un documentar care merită cu siguranță văzut - my pithy review

Păsări, orfani și nebuni - un film (ceho)slovac pe care l-am văzut mai demult și nu mi-l mai amintesc foarte bine... un pic de critică socială suprarealistă și imagini frumoase... dacă țin bine minte...


"Birds, Orphans and Fools"

Sătucul meu drag - dacă tot vine Jiri Menzel, s-ar fi potrivit unul dintre filmele sale mai cunoscute. Dar și acesta e destul de bun.

Iar dacă încă nu ați văzut Domestic, Poziția copilului și Rocker... ce mai așteptați?


No comments: