Sunday, March 2, 2014

Oscars 2014 - Predictions & Preferences

De la Globurile de Aur până acum, lucrurile s-au clarificat destul de bine în lupta pentru Oscaruri, astfel încât există puține categorii importante unde pot exista surprize. Să vedem cine cred eu că va câștiga și cine ar trebui să câștige (după modelul indiewire, cu Will Win / Should Win), la toate categoriile (altfel nu ar fi fun deloc!)


Best Picture
Will Win: 12 Years a Slave
Should Win: Gravity

Best Director
Will Win: Alfonso Cuaron, Gravity
Should Win: idem

Best Actor
Will Win: Matthew McConaughey, Dallas Buyers Club
Should Win: Leonardo DiCaprio, The Wolf of Wall Street
Listă alternativă de nominalizări: Oscar Isaac, Robert Redford, Joaquin Phoenix, Tom Hanks, DiCaprio pentru ”The Great Gatsby”

Best Actress
Will Win: Cate Blanchett, Blue Jasmine
Should Win: da, îmi convine Cate Blanchett, dar nu m-ar deranja să câștige Sandra Bullock

Best Supporting Actor
Will Win: Jared Leto, Dallas Buyers Club
Should Win: Leto e ok, dar mi-ar plăcea mai mult să câștige Barkhad Abdi sau Jonah Hill

Best Supporting Actress
Will Win: Lupita Nyong'o, 12 Years a Slave 
Should Win: Julia Roberts, August: Osage County (evident, un rol mai degrabă principal, dar cu siguranță una dintre cele mai bune interpretări din carieră și singurul lucru pentru care filmul merită văzut)

Best Original Screenplay 
Will Win: Her 
Should Win: idem

Best Adapted Screenplay
Will Win: 12 Years a Slave
Should Win: Before Midnight!!

Best Animated Feature 
Will Win: Frozen
Should Win: nu am vazut ”The Wind Rises”, așa că mă abțin

Best Foreign Language Film
Will Win: La grande bellezza
Should Win: nu am văzut ”Omar”, dar mă îndoiesc că poate să fie mai bun decât L'image manquante

Best Documentary Feature
Will Win: The Act of Killing
Should Win: Cutie and the Boxer

Best Production Design
Will Win: The Great Gatsby
Should Win: Her 

Best Cinematography 
Will Win: Gravity
Should Win: Gravity

Best Costume Design
Will Win: The Great Gatsby
Should Win: Gatsby sau American Hustle

Best Editing
Will Win: Gravity sau Captain Phillips (primul este alegerea „safe”)
Should Win: Gravity

Best Makeup and Hair
Will Win: cursa a fost aranjată în favoarea lui Dallas Buyers Club
Should Win: n-am văzut Jackass Presents: Bad Grandpa, dar i-aș da votul meu fără să clipesc, doar ca să trolluiesc categoria.

Best Original Score 
Will Win: Gravity? 
Should Win: în afară de ”The Book Thief”, toate partiturile sunt departe de a fi „tradiționale”. Până și ce a făcut Alexandre Desplat pentru ”Philomena” nu este chiar instant accesibil. Greu de ales între aceste cinci nominalizări. Aș alege totuși Her.

Best Original Song
Will Win: ”Let It Go”, din Frozen
Should Win: nu-mi pasă...

Best Sound Editing
Will Win: iarăși o categorie în care ”Gravity” se luptă cu ”Captain Phillips”. Merg tot pe varianta „safe” - Gravity.
Should Win: pentru un pic de diversitate, aș vota cu All Is Lost 

Best Sound Mixing
Will Win: Gravity
Should Win: Gravity!!! 

Best Visual Effects
Will Win: no contest - Gravity
Should Win: idem 

Best Animated Short 
Will Win: lumea prezice ”Get a Horse!”, eu risc și zic Room on the Broom
Should Win: nu am văzut ”Possessions”. Prefer Feral. Foarte dark, deloc pe gustul Academiei.

Best Live Action Short
Will Win: The Voorman Problem
Should Win: pas  

Best Documentary Short Will Win: The Lady in Number 6
Should Win: pas


No comments: