Sunday, April 21, 2013

Cluj Shorts: After-thoughts and Embedded Shorts (Part 1)

”The Wild Colours of Cuba”, regia: Tania Escobar, UK/Cuba, 2012 - câștigător al premiului pentru cel mai bun documentar

Nu am ajuns decât la 4 din cele 11 proiecții, dar am văzut 34 din cele 86 de filmulețe prezentate și 5 din cele 9 premiate. Not too shabby... Nu toate filmele au fost bune, dar până și cele mai slabe au avut ceva interesant la ele. Mix-ul a fost destul de divers, de la documentare despre tineri africani în tabere de refugiați la SF-uri turcești. În lungime, variau de la diminutivul IXI (câteva secunde) la mediu-metraje care cu un pic de buget ar fi putut deveni lungmetraje (precum filmul britanic The Devil's Dosh). Personal, mie mi-au plăcut mai mult filmele un pic mai „lungi”, de 15-25 de minute, precum Carrousel (Germania, r. Sophie Alexandra Kluge) sau Infinite Minutes, al Cecilei Felméri (autoarea lui „Mátyás, Mátyás”), câștigător al premiului pentru regie. Per ansamblu, pentru o ediție-pilot nu a fost deloc rău. Câteva dintre filmulețele prezentate sunt găsibile pe net. Evident, nu neapărat cele mai bune dintre ele, dar prezintă o imagine fidelă a festivalului pentru cei care nu au ajuns la nicio proiecție. Îmi permit să le dau share la cele pe care le-am găsit... în două tranșe:

My Strange Grandfather from Dina Velikovskaya on Vimeo.
 

(Câștigător al premiului pentru cea mai bună animație)

Lenny Lump from Per von Koch on Vimeo.
 


The Water's Edge from Chris Thomas on Vimeo.
(Unul dintre preferatele mele)

Abyss 18 from Carniolus on Vimeo.



NUEVO MEXICO / Short Film from Scumbags on Vimeo.


(When surfing met Piet Mondrian)

No comments: