Tuesday, October 12, 2010

Comedy Cluj - Ziua a 4-a

O zi mai bogată, dar tot am impresia că o iar destul de moale...


Mala wielka milosc (Polonia, 2008)

Regia: Lukasz Karwowski
Cu: Joshua Leonard, Agnieszka Grochowska, Michael Dunn, Robert Forster

Rating: 1.5/5

Un film polonez(?) vorbitmai mult în engleză, cu o distribuție foarte americană (dintre care și un nume cu ușoară greutate și anume Robert Forster). În esență, este o poveste de dragoste între un avocat american destul de egoist și o poloneză pe care acesta a cunoscut-o în L.A., dar este nevoit să o urmeze în Polonia după ce află că a lăsat-o însărcinată. Urmează peripeții și încurcături de rigoare, redate fără har. Doar în ultima jumătate de oră, filmul arată ușoare calități, care nu sunt de ajuns să-l scoată la limat. Acestea fiind spuse, cred că cei doi interpreți (Leonard și Grochowska) au un oarecare talent și ar putea să primească roluri în filme mai bune.


Steamboat Bill, Jr. (SUA, 1928)

Regia: Charles Reisner, Buster Keaton
Cu: Buster Keaton, Ernest Torrence, Marion Byron

Rating: 4.5/5
Aproape-capodoperă a lui Keaton, ”Steamboat Bill, Jr.” adună gag-uri spumoase pe un fir narativ nu foarte bogat (dar care are încărcătură emoțională), totul culminând cu ciclonul din final, moment în care fantezia prinde aripi, cascadoriile intră în prim-plan, vântul spulberă case, iar Keaton este purtat în zbor de un copac... Filmul trebuie savurat ca exemplu de enjoyment pur!


La nuit fantastique (Franța, 1942)

Regia: Marcel L'Herbier
Cu: Fernand Gravey, Micheline Presle, Saturnin Fabre

Rating: 4/5

Eram deja puțin obosit când am ajuns la ultimul film din a patra zi (ora de începere - 22:30). Însă filmul se pretează pentru o atmosferă de ușoară ațipeală, chiar mizează pe susceptibilitatea crescută a creierului uman de a fi sedus/păcălit de imagini fantastice, coșmărești, iar eu unul m-am simțit bine și mi-a plăcut foarte mult filmul. Există posibilitatea să-mi fi pierdut răbdarea dacă aș fi văzut filmul la o oră mai rezonabilă și dacă aș fi fost mai odihnit, așa că probabil am să repet vizionarea după ceva vreme. Totuși, cred că verdictul pozitiv va rămâne, pentru că am reușit să mă bucur de ”La nuit fantastique” în ciuda calității mizerabile a proiecției (nu atât imaginea - pelicula arăta bine pentru un film vechi de aproape 70 de ani - dar sunetul a fost groaznic). De notat că regizorul, Marcel L'Herbier, este unul dintre numele fruntașe ale impresionismul francez mut din anii '20.

No comments: