Monday, February 28, 2011

Oscar Aftermath, 2011!

Festivitatea s-a încheiat în urmă cu o oră. Am nimerit câștigătorii a 18 din 24 categorii. Adică 75%... Not too shabby, dar se putea mai bine. Mai jos, câteva aprecieri:


Surprizele
Puține la număr. 
--- în primul rând, Trent Raznor AKA Nine Inch Nails și Atticus Ross au câștigat pentru ”The Social Network” premiul pentru muzică originală. Sigur, erau printre favoriți (atât generali, cât și ai mei personali), dar părea mai probabil ca Alexandre Desplat, care a tot fost nominalizat fără succes în ultimii ani, să câștige pentru ”The King's Speech”.
--- iar Wally Pfister a câștigat premiul de imagine pentru ”Inception”. Și aceasta este o semi-surpriză, dar a dus totalul premiilor câștigate de ”Inception” la 4, la egalitate cu „marele câștigător”, ”The King's Speech”. Nu cred că Pfister merita în mod special premiul, dar măcar a avut unul dintre cele mai reușite și mai relaxate discursuri ale serii.

The good stuff
--- introducerea în care prezentatorii James Franco și Anne Hathaway erau introduși în filmele nominalizate à la Billy Crystal în vremurile bune.
--- discursul tipului care a câștigat pentru cel mai bun scurtmetraj... foarte revigorant și spontan, în ciuda notițelor pregătite.
--- apariția lui Kirk Douglas, urmat de discursul Melissei Leo (cea mai bună actriță în rol secundar pentru ”The Fighter”).
--- ”Alice in Wonderland” a câștigat 2 premii din 2 nominalizări (decoruri și costume). Fiind unul dintre puținii fani ai acestui film, sunt satisfăcut.
--- Steven Speilberg amintindu-le la sfârșit celor 9 filme pierzătoare că vor ajunge în istorie alături de ”Citizen Kane” și ”Raging Bull”.
--- la sfârșitul discursului din final, producătorii lui ”The King's Speech” au spus aproape exact ce am scris eu în finalul review-ului.

The bad stuff
Eh, n-am chef să vorbesc despre astea. În general, mi-a plăcut show-ul, deși nu sunt de acord cu două dintre premiile câștigate de ”The King's Speech”, nici nu mă deranjează chiar așa de tare. Să vedem ce o să fie la anul!

4 comments:

Silviu said...

Ce ti-a placut la Alice in Wonderland? Decorurile si costumele?

Victor said...
This comment has been removed by the author.
Victor said...

Actually, chiar mi-a placut design-ul filmului. Problema e ca in 3D arata naspa rau de tot. Oricum, e un film foarte flawed, dar cred ca are un farmec aparte. Eu m-am simtit bine, dar stiu ca sunt printre putinii ca mine.

Silviu said...

Da, eu m-am plictisit. Si de obicei sunt biased in favoarea lui Tim Burton, dar nu am vazut nimica deosebit in filmul asta. Am vazut doar varianta 3D, dar nu cred ca mi-ar schimba parerea varianta 2D. The story is lacking...