Sunday, February 27, 2011

Oscar Preferences, 2011!

Cred că unele categorii merită discutate. La unele am favoriți personali, iar altele sunt mai interesante decât de obicei.

This picture, also not licensed...

BEST PICTURE: ”The Social Network”. Poate nu e filmul meu preferat de anul trecut, dar este cel mai bun din acest line-up. Singurul pe care nu l-am văzut este ”The Fighter”, dar nu cred că acesta este capabil să răstoarne ierarhii.

BEST DIRECTOR: în interesul diversității, i l-aș da lui Darren Aronofsky pentru ”Black Swan”, nu lui David Fincher. Deși...

BEST ACTOR/ACTRESS: Firth și Portman sunt ok. E greu de ales între două interpretări diferite, dar cred că Portman este totuși cu 1cm deasupra lui Annette Bening, Jennifer Lawrence și Michelle Williams. Nicole Kidman ar fi cea mai puternică contracandidată, dar are deja un Oscar, așa că...

BEST ACTOR IN A SUPPORTING ROLE: Geoffrey Rush, ”The King's Speech”

BEST ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE: eh... aș zice Hailee Steinfeld pentru ”True Grit”, dar nu prea e rol secundar...

ORIGINAL/ADAPTED SCREENPLAY: ”The King's Speech” și ”The Social Network” sunt ok... Nu cred că contracandidații lor sunt mai buni... Alternativele ar fi ”Inception” și ”Toy Story 3”. Nu mi-ar părea rău să câștige niciunul dintre acestea.

CINEMATOGRAPHY: unul dintre premiile mele preferate, care probabil anul acesta se va duce înspre mult-ignoratul Roger Deakins, pentru ”True Grit”, care nu este cel mai bun film al său, dar așa-i la Oscar-uri. ”The Social Network” e preferatul meu. Camera digitală a lui Fincher și Cronenweth pătrunde în toate cotloanele Harvard-ului, iar filmul este subtil condus de elementele vizuale în aceeași măsură cât este condus de dialoguri.

EDITING: ”The Social Network”, no doubt about it!

COSTUME DESIGN, MAKEUP, ART DIRECTION... bla-bla-bla

ORIGINAL SCORE: Ezit între ”The Social Network”, ”Inception”și ”The King's Speech”... Muzică de factură diferită, foarte eficientă fiecare în contextul ei. Hai să facem un compromis și să zicem ”How to Train Your Dragon”.

SOUND MIXING: în încheiere, una dintre cele mai interesante categorii de anul acesta. ”Salt” nu are nicio șansă și e una dintre cele mai ciudate nominalizări ale ediției, iar favoritele sunt ”Inception” și ”True Grit”. Însă eu am fost foarte impresionat de ”The King's Speech” și cred că e unul dintre premiile pe care nu m-ar deranja să le câștige juggeernaut-ul de anul acesta. ”The Social Network” este nominalizat și la această categorie și nu m-ar deranja să câștige. Filmul e lucrat cu talent și măiestrie.

No comments: