Saturday, March 26, 2011

GOPO 2011 - Predicții

Premiile Gopo sunt Oscar-urile românești, premiile care în fiecare an dau câteva premii celor câteva filme bun care se fac la noi în țară. Anul trecut, „Polițist, adjectiv” a câștigat cele mai multe premii (inclusiv film, regie, scenariu, imagine, actor în rol principal, actor în rol secundar...) fără să aibă prea multă competiție. Anul acesta, însă, competiția pare să fie ceva mai strânsă, cu „Autobiografia lui Nicolae Ceaușescu”, „Eu când vreau să fluier, fluier” și „Marți, după Crăciun” în prim-plan. Show-ul va fi și televizat, luni, 28 martie, de la ora 19:00, pe ProCinema, și va fi prezentat de Andi Moisescu. Iată predicțiile mele, mai mult la plesneală și mai mult după preferințe!


FILM: „Autobiografia lui Nicolae Ceaușescu” (deși mi-e teamă că „Eu când vreau să fluier, fluier” e favorit)

REGIZOR: Radu Muntean - „Marți, după Crăciun

ACTOR ÎN ROL PRINCIPAL: Victor Rebengiuc, „Medalia de onoare” (indubitabil!)

ACTRIȚĂ ÎN ROL PRINCIPAL: Mirela Oprișor, „Marți, după Crăciun

ACTOR ÎN ROL SECUNDAR: Mircea Diaconu, „Caravana cinematografică

ACTRIȚĂ ÎN ROL SECUNDAR: Ileana Cernat, „Felicia, înainte de toate

SCENARIU: „Felicia, înainte de toate” (the obvious choice, I know...)

IMAGINE: „Caravana cinematografică” ...deși mi se pare cea mai grea predicție dintre toate...



MUZICĂ ORIGINALĂ: „Kapitalism - rețeta noastră secretă” (numa așa...)

SCENOGRAFIE: „Medalia de onoare” (just a hunch...)


MACHIAJ+COAFURĂ: „Portretul luptătorului la tinerețe” (who cares, really?)

FILM DE DEBUT: „Eu când vreau să fluier, fluier” (mi-ar plăcea să câștige „Felicia...” sau „Morgen”, dar cred că nu au nicio șansă...)


SCURT METRAJ: fuck, habar n-am... cred că „Colivia” și „Captivi de Crăciun”, dar eu am să spun „Matei, Matei” aka „Mátyás, Mátyás”, superbul documentar animat clujean(!!), regizat de Cecilia Felméri, pe care l-am văzut la Anim'est 2010. Detali aici și aici.

TÂNĂRĂ SPERANȚĂ: Iulia Rugină, „Captivi de Crăciun”. (deși poate că George Pișteranu din filmu' cu fluieru' pare mai pe felie...)

FILM EUROPEAN: „Un prophète” (îmi place aici că ”Antichrist” e printre nominalizați... Ar fi prea tare să câștige!)

PREMIUL SPECIAL MTV PENTRU CEL MAI BUN SĂRUT: cel mai bullshit premiu pe care ar merita să îl câștige cel mai bullshit film - „Eva”. Dar cred că o sa-l ia „Marți, după Crăciun”.

Câștigătorii de anul trecut...

P.S.: Mai multe informații pe site-ul GOPO, care este destul de bine făcut: http://premiilegopo.ro/

P.S.2: În decursul anului trecut am scris despre majoritatea filmelor nominalizate și viitoare premiate. Check 'em out aici: http://poisonwhiskey.blogspot.com/search/label/RO%202010. Enjoy!

2 comments:

Chinggis Khaan said...

trist -daca nu cumva ma insel- ca unui festival ce poarta numele lui I.P.G. sa ii lipseasca o sectiune dedicata animatiei. De 3 ori mai trist, insa - nivelul animatiei .ro contemporane.

Victor said...

Pai, e aproape inexistenta, nu? E bine ca mai sunt ceva scurt-metraje, precum "Matyas, Matyas", care ajung sa fie nominalizate.